Scroll to top
bg

Дизайн на визитни картички. Що е то?

Визитните картички датират назад във времето повече, отколкото си мислите. От стотици години до ден днешен те се използват ежедневно като един от най-популярните рекламни инструменти. Все пак в света на бизнеса всичко се свежда до конкуренция и отличителност, а какво по-хубаво от картичка, съдържаща всичко необходимо. Именно поради това е нужно да се откроите и да направите запомнящо се първо впечатление.

Визитката се раздава лично, често при директен контакти, в определени социални обстоятелства. Това я прави толкова важна и същевременно неизменна част от всеки бизнес. Но тук идва и най-важната ѝ особеност – нейният дизайн, за който трябва да помислим много! В тази статия ще ви преведем през едно забавно и поучително пътешествие в създаването на визитните картички. Ще разгледаме техните основни характеристики и ще обърнем внимание на важните неща при проектирането и дизайна на вашите визитки.

Как да проектирате визитка?

Нека ви поставим на шофьорското място и ви наречем с гръмката дума “визионер”! Вие държите нещата под контрол и избирате… Вече имате лого за вашия бизнес, знаете цветовете и усещането, което придава идентичността на вашия бранд. Сега е време да си представите как би изглеждала вашата визитка, преди да започнете същинския процес на нейното проектиране.

Най-вероятно вече познавате аудиторията, до която искате да достигнете, така че вашето виждане как искате да представите бизнеса си е чудесна отправна точка. Наличието на прототип във съзнанието ви е една добра цел към която да се стремите. Тук остава да допуснете вдъхновението и да дадете тласък на творческия подход, за да реализирате вашето виждане.

Един от основните фактори при проектирането на визитна картичка е нейната устойчивост. Или казано на по-прост език, колко дълго ще издържи през първите няколко години от развитието на вашия бизнес. Уместност и дълголетие – това трябва да ви вълнува при дизайнерските концепции за вашата визитка. Стил, елементи, разпознаваемост и дори материали на изработка, нищо не е за подценяване когато говорим за трайното въздействие на вашия бизнес.

Какво да включите във вашата визитна картичка?

Целият процес по създаването на вашата визитна картичка може да бъде плавен и сигурен, стига да планирате правилно. Важно е да имате налични всички необходими атрибути и информация, които желате да поместите още преди да започнете. Това са:

  • Лого
  • Слоган
  • Визуално съдържание
  • Данни за контакт
  • Икони за социални мрежи
  • Допълнителна инфомация

Когато сте подготвени с всичко необходимо, може да пристъпите и към същинския дизайн. При нужда от помощ, може да се обърнете към нашите професионални дизайнери, те знаят как се получва магията на успешната визитка.

Изберете размер!

Първо, нека вземем под внимание размерът, формата и ориентацията на визитната картичка. Има два основни размера, които са най-често използвани – европейски визитки, които се обрязват до размер 85х55мм и американски, обрязани до размер 90х50мм (приблизително колкото кредитна карта). Тези размери са се наложили, поради идеалното им пасване в повечето портфейли. Разбира се визитните картички могат да бъдат квадратни, кръгли и дори в нестандартна форма. Тук изборът е ваш!

Второ, запитайте се каква ориентация подхожда на вашата бизнес идентичност? Пейзажно (хоризонтално) или портретно (вертикално)? Въпреки, че по-често срещаният избор е пейзажната ориентация, спокойно може да предизвикате наложените норми и да завъртите глава като изберете портретната ориентация. Може да разгледате различни дизайнерски подходи, използвани при направата на визитки за наши клиенти тук.

Изберете форма!

Изборът на форма за вашата визитка е друг фактор, който не е никак незначителен. Един от най-добрите примери е в това, че не сте ограничени вашата картичка да бъде с прави ръбове, може просто да ги заоблите. И не само! Свободни сте да направите и нещо по екстравагантно с нестандартна форма, но имайте предвид, че колкото по-сложна е формата, толкова по-вероятно е вашата визитка да се повреди по-бързо.

Добавете лого

Вашето лого е вашето лице пред света, чрез него се отличавате и откроявате. Започнете с неговото разполагане така, че да бъде добре видимо, но да не пречи на другите елементи. Нека то бъде центрирано и с достатъчна големина, за да бъде видимо от разстояние, но същевременно да има достатъчно място за останалата необходимата информация.

Използвайте цветова палитра

При дизайна на визитната картичка е добре да се съобразите с цветовата палитра на вашия бранд. Отправна точка за нея винаги са цветовете на вашето лого, от които може да започнете да разширявате и да включите нови нюанси и цветове. Добра практика е да се използват до три цвята допълващи се един друг. Разбира се, в определени случай използването само на черно и бяло е напълно приемливо и рентабилно, и дори може да изглежда неочаквано поразително.

Подберете шрифт

Основният шрифт, който използвате ще придаде уникален характер на вашата визитка и трябва да подхожда на бизнеса или услугата, които предлагате. Подберете го внимателно!

Има безкрайно много шрифтове от които да избирате, а този процес преминава през много проби и грешки, докато намерите идеалния за вашия дизайн.

Той трябва да бъде ясен и четим, за да даде мигновенно представа на наблюдателя с какво се занимавате. Освен това е необходимо да се придържате към използването му навсякъде във визитната картичка, за да демонстрирате последователност и професионализъм.

Добавете контакти

Стигнахме и до най-важната част на всяка визитна картичка – контактите! В наши дни има толкова много начини да се свържем едни с други. От една страна имаме традиционните данни за връзка като имена, адрес, мейл, телефон и уебсайт, а от друга страна имате разнообразие от социални мрежи и медии. Структурирането и разполагането на цялата тази информация трябва да бъде лесна за разчитане и следене, за това тук може да използвате освен шрифт и разнообразие от икони и QR код. И не забравяйте, че вашата визитка има две страни, на които може да поставите всичко необходимо спрямо вашите предпочитания.

Ако след всичко написано до тук за визитните картички имате нужда от професионален съвет и дизайнерско виждане, свържете с нас. Екипът на Acorn.bg с удоволствие ще ви помогне в създаването на успешен брандинг за вашия бизнес.

СВЪРЗАНИ ПУБЛИКАЦИИ