Всяка марка е опит да се даде на една идея или концепция ясна идентичност, която излъчва основните ценности и стремежи на нейните създатели. В тази завладяваща статия ще се опитаме да обясним основите на брандинга и силата, която той има, осигурявайки ви солидна основа от знания, за да започнете свое собствено корпоративно брандинг пътуване.
Какво е бранд и как се създава силна марка, която обхваща цялостта на вашите предприемачески виждания и мечти? Какви са мистериите, които стоят зад сложната многоизмерна материя, свързана с фирмената идентичност? Нека разберем!
Какво е бранд?
Бранд най-общо казано е лицето на вашата фирма, организация или корпорация, с която се отличавате сред свободния пазар на стоки и услуги. Той представлява вашите идеи и концепции, независимо дали са с цел печалба или не, внасяйки индивидуалност сред непрекъснато разширяващата се среда на предприемачество и бизнес култура. Тук може да разгледате брандове създадени от екипа на acorn.bg.
Можем да кажем дори, че брандът е феномен, който продължава да се превръща в нещо все по-голямо и по-голямо с течение на времето. Марки като Google, Apple, Coca-cola, Gucci, RayBans и други, носят своето послание от поколения, а тяхното влияние върху заобикалящия ни свят и живот е изключително голямо. Една от основните причини за тяхното “вечно” присъствие се свежда до имиджа на тяхната марка. Прецизно изпипан външен вид, ясни послания вграждащи се в нашата психика и обещания за нещо наистина изключително, към което се пристрастяваме. Ето защо тези брандове няма да изчезнат скоро!
Какво е брандинг?
Дефиницията за брандинг в най-простата си форма е развитието на вашата бизнес стратегия, която включва естетическият външен вид, идентичността и представянето пред света, изполвайки комбинация от визуални и описателни елементи. За да разберете напълно какво представлява стратегията за брандиране, помислете за вашия бизнес като за човек. Има права, специфичен външен вид и преди всичко има характер, който копнее да бъде популярен. И така, как ще създадете тази личност? Има няколко основни съставки, които трябва да бъдат добавени:
Име
Обичаме да назоваваме нещата, които са значими за нас с имена, било то домашен любимец или дори колата ни. Използването на име моментално променя дадено същество или машина в същност към която изпитваме дадени чувства и към която се привързваме. Същото важи и за бизнеса. Веднага щом дадете име на вашата фирма или организация, някак си вече можете да се свържете с нея – да ѝ задавате въпроси и да решавате проблемите ѝ, сякаш е живо същество. Наименуването на вашата компания естествено е първата стъпка към брандирането, насочвайки курса, по който върви вашето брандинг пътешествие.
Лого
С логото нещата навлизат в творческата сфера. То е лицето на вашия брандинг и основната визуална връзка с неговите потребители последователи. Логото изразява вас, за това трябва да бъдете креативни и да установите неговия специфичен външен вид, който да предава усещанията и посланията на вашия бранд и действа като фокусна точка на вашата бизнес идентичност.
Името на компанията е важно, но логото е от съществено значение за комуникацията на всички фронтове, от социални медии и уебсайтове до бланки и визитни картички. Логото носи по-дълбоко значение от думите, използвайки метафоричен визуален език. За това някои търговски марки предпочитат използването на обикновен символ или абревиатура за тяхно лого, защото когато е направено правилно, може неимоверно да засили въздействието си върху хората.
Цветова схема
Всички сме чували израза “не съдете книгата по корицата”. Е, това може да работи сред хората в обществото, но тук, в света на рекламата е много далеч от истината. Първото нещо, което навлиза в синапсите на нашия мозък докато наблюдаваме входяща визуална комуникация е цветът. Той прониква в подсъзнанието ни като фойерверки, задействайки множество сигнали в мозъка ни, които влияят на нашите настроения, желания и намерения, което пък от своя страна повлиява пряко на връзката между бранда и потребителя. Цветовете са важна стъпка в развитието на вашата марка и можете да се възползвате напълно от тяхната сила, като разберете психологията за тях и влиянието, което оказват. Повече за въздействието на цветовете може да прочетете тук.
Мисия и цели
Когато се изгражда имиджът на една марка е важно да има ясно изявление за нейните мисия и цели, които подкрепят в сбит вид намеренията ѝ. Това не само позволява на фирмите и организациите да покажат малко харизма и чар, но също така дава шанс на потребителите да придобият допълнителна представа за това, което бранда може да предложи и какви са основните му ценности. Поради тази причина кратки слогъни или описания често придружават логото на компанията, разпространявайки посланието му надлъж и нашир в уебсайтове, социални медии, имейл маркетинг, бланки т.н.
Глас и тон
Тонът на гласа, използван при разработването на реклами и кампании за вашия бранд може да окаже значително влияние върху начина, по който марката се възприема от съответната аудитория. Например глас с ентусиазиран тон може да предизвика забавни емоции у потенциалните клиенти, докато точен и информативен тон може да създаде доверие и надеждност. Използването на реч от трето лице може да направи марката да изглежда по-професионална и установена, докато харизматичният тон може да създаде картина на по-достъпен и забавен бранд.
Независимо от използвания глас и специфичен тон, за брандовете е важно да бъдат последователни в своите съобщения, за да развият силна и разпознаваема идентичност на своята марка. Дали чрез реклама, социални медии или взаимодействие с клиенти, правилният тон на гласа може да изиграе изключително важна роля в изграждането на успешна фирмена идентичност.
Изображения
Когато думите не са достатъчни или имат нужда от визуално подплатяване, брандингът има нужда от изображения, за да запълни празнините. Компаниите знаят силата на едно изображение, за предизвикването на емоции и създаването на трайно впечатление в съзнанието на тяхната аудитория.
Една добре подбрана или изработена визуализация може да предизвика чувства на радост, тъга, вълнение или доверие, карайки наблюдателят да се свърже с бранда на много по-лично ниво. Тази връзка от своя страна води до по-силна лоялност към марката и по-високи продажби. Въпреки това, не всички компании избират да използват изображения в брандирането си. Някои фирми избират минималистичен подход, разчитайки на лога с проста форма или на типография, за да предадат своето послание. Независимо от техния избор обаче е неоспорим фактът, че изображенията имат силно въздействие върху брандирането и могат да оформят начина, по който потребителите възприемат дадена марка. В съвременния свят визуалната комуникация е от съществено значение за всеки бизнес или организация, за да запазят своето място в сета на конкурентните пазари и аудитории.
Ползите от изграждането на силен бранд
Един добре “изработен” бранд създава надеждност и доверие в клиентите и потребителите, което води до по-голяма лоялност и повече приходи. Изграждането на последователна и разпознаваема фирмена идентичност във всички канали за комуникация, независимо дали става въпрос за уебсайт, социални медии или физическо изживяване в магазина, гарантира, че посланието е ясно и последователно. Правейки това, фирмите имат по-добър шанс да повлияят на целевите аудитории и да установят по-дълбоки връзки с клиентите си.
В днешната дигитална ера, в която потребителите имат безкраен избор, добре дефинираната идентичност на бранда е от решаващо значение, за да се откроите сред конкурентите. Възприемайки силата на влиятелната идентичност на марката, фирмите могат да окажат трайно въздействие върху целевите си аудитории и да се утвърдят като лидери в индустрията.
Желаете да създадете собствен бранд или да разширите полезрението на вашата фирмена идентичност? Свържете се с нашия екип, за да ви помогнем във вашето брандинг пътешествие.