Scroll to top
bg

Въздействието на цветовете при изборът им за вашия бранд

Как цветовете влияят върху реализацията на вашия бранд и привличането на нови клиенти?

Редица изследвания показват, че хората вземат решение в рамките на 90 секунди след взаимодействие с други хора, предмети или продукти, като от 60 до 90% от преценката за взетото решение се прави само на базата на цветовете.

Така недвусмислено знаем, че използването на цветове в бизнес средите не само допринася за изпъкването сред конкуренцията, но и влияе върху емоциите на нашите клиенти. Цветовете изобразяват идентичността на нашата фирмена идентичност, компетентност, надеждност и стил.

Проучвания показват, че цветните изображения приковават вниманието ни за повече от две секунди. Следователно,, неизползването на цвят като част от стратегията на вашата компания за идентичност и развитие е пропускане на шансове да привлечете и да се свържете с потенциални клиенти.

Ярки и агресивни цветове като червеното на подсъзнателно ниво предполагат опасност, но и силна енергия. Също така червените нюанси се свързват и с възбуждането на апетита. Това обяснява защо редица ресторанти, заведения за бързо хранене и големи хипермаркети избират точно тази цветова гама.

Друг класически пример е използването на зеленият цвят. Най-често той се свързва с растенията, природата и екологията. Именно поради тази причина, когато една компания иска да наблегне на органичните съставки в нейния продукт или да изтъкне натуралното природно съдържание, използва цветове от зелената гама.

Избор на цветове за вашия бранд

Първата стъпка е да разберете силата на цвета, който влия както на съзнанието, така и на подсъзнанието. От милиони продукти на пазара, които се борят за вниманието на клиенти и потребители, именно чрез прилагането на правилните цветове ще успеете да повишите възприемчивостта и разпознаваемостта на вашия бранд. Всеки цвят, дори черният и белият, имат свои собствени въздействия и това не бива да се подценява.

Избирането на конкретен цвят може да направи вашата марка да изглежда завладяваща, интригуваща и интересна или да отиде в крайности подсказващи алчност и злонамереност. Въпреки, че на пръв поглед някои цветове или комбинацията от различни цвята може да изглеждат трудни за използване, гиганти като Google и eBay ни показват как успешно могат да се използват многоцветни лого и това да бъде имплементирано, постигайки максимално въздействие. Използвайки знанията си за силата на цветовете, нашият екип от дизайнери е създал редица брандове, като може да разгледате тук.

Добре е да разберете в основи същността на вашия продукт или услуга и след това внимателно да изберете цветовете според тях. Освен това трябва да се съобразите с пазарите, на които ще оперира вашата компания. Различните нации и глобални пазари имат различно виждане върху отделните цветове. Например червеното, жълтото и зеленото универсално се считат за щастливи цветове, но конкретно в Китай, червеният цвят е най-щастливия и за това се използва масово, особено през празничния им сезон.

Акцентирайте или омекотете информацията

Цветовете лесно могат да ви помогнат да поставите акцент върху даден текст или да го омекотите, за да не бъде много натрапчив. Те ви дават възможността да подчертаете или замаскирате областта, в която искате наблюдателите да се фокусират. Разбира се, всичко трябва да бъде преценено спрямо цветовата палитра на вашия бранд, за да подплатите индивидуалността си, вместо да създадете неточни асоциации. Трябва да дадете ясни насоки, имайки предвид шрифта, контекста и фона, за да представите чрез дизайн вашия продукт, без той да е дразнещ.

Привлечете нови аудитории

Както вече споменахме, различните цветове влияят по различен начин на отделните групи хора. Цвят, който може да се хареса повече на жените, не е задължително да се хареса и на мъжете. Например, розовото може да привлече много повече жени, отколкото мъже. По същият начин децата реагират на многоцветни и шарени реклами.

За да привлечете повече нова аудитория важен аспект е разбирането свойствата на цветовете. Тъй като те имат трайно въздействие върху паметта, избирането на правилните ще ви помогне да създадете траен имидж и силна привързаност към вашата марка. За пример, ако собственик на мотор иска да си купи кожено яке може да заключите, че няма да бъде привлечен от бранд в розови цветове с блестящи оттенъци, а ще бъде привлечен от плътни тъмни цветове, които отговарят на здравина и кожа като кафяво и черно.

Превръщането на наблюдатели в купувачи

Разкажете вашата история и визия в цветове! По-ефективно е да подберете цветове, които представят вашата концепция и улавят същността на посланието, което искате да предадете, грабвайки вниманието на потенциалните клиенти за по дълго. Това е ключът към превръщането им от пасивни наблюдатели в активни купувачи и потребители. Екипът на acorn.bg ще ви помогне в създаването и реализирането на вашия бранд. Свържете се с нас!

СВЪРЗАНИ ПУБЛИКАЦИИ